Friday, March 2, 2007

Va rugam sa va puneti centurile by Aly


Pe 18 martie se da startul Formulei 1. Prima etapa: Australia. Schimbari drastice in componenta echipelor la inceput de sezon, noi reguli, noi piloti si chiar noi echipe. In plus, Schumi a iesit din decor. Dar inainte sa vedem ce va fi, sa aruncam o privire in trecut. Prima echipa: McLaren Mercedes.

In 1963 neo-zeelandezul Bruce McLaren fondeaza Bruce McLaren Motor Racing Ltd in Anglia, Surrey. Trei ani mai tarziu apare si prima victorie: Grand Prix-ul din Belgia. Nici in clasamentul constructorilor nu sta mai rau, reusind sa termine pe pozitia secunda. Dupa doar 7 ani de activitate cu echipa sa ghinionul loveste, iar Bruce McLaren moare pe circuitul de la Goodwood, in timp ce testa o masina Can-Am. In 1976, echipa revine in forta si James Hunt devine campion mondial la doar un punct in fata lui Niki Lauda. In 1984, Lauda ajunge sa concureze pentru McLaren si ajunge campion mondial. Titlul oricum urma sa fie luat de un sofer McLaren, deoarece coechipierul sau, Alain Prost era doar la jumatate de punct in spate. Pierdut in 1985, un an mai tarziu, Prost recupereaza titlul mondial pentru McLaren anuntand perioada de dominatie a echipei britanice. Intre 1988 si 1991, McLaren este peste tot. Aceasta perioada inseamna doar un schimb de titluri intre Ayrton Senna si Alain Prost. Dupa schimbarile de regulament din 1998, echipa reuseste sa se adapteze foarte bine. Mika Hakkinen castiga trofeul doi ani la rand, iar echipa este onorata cu titlul la constructori.

Inceputul mileniului 3 ii aduce pe cei de la Mclaren pe pozitia secunda in ambele clasamente, doi ani la rand, iar 2002 nu se anunta deloc mai bun: echipa cade pe locul 3 dupa Ferrari si Williams si David Coulthard ocupa doar pozitia a 5-a. Hotarati sa revina, un an mai tarziu, Kimi Raikkonen ajunge concurentul principal al lui Scumacher, dar pierde in ultima cursa din Japonia. Dupa aceasta figura frumoasa, anul 2004 ii readuce cu picioarele pe pamant, iar dupa 7 etape se contureaza cel mai prost sezon din ultima vreme: echipa strange doar 5 puncte. Din nou, sefii suna mobilizarea, iar Marele Premiu din Belgia se dovedeste din nou cu noroc pentru McLaren: Kimi castiga cursa, iar echipa reuseste sa se redreseze pe locul 5 la sfarsitul campionatului. 2005 este un sezon agitat si ghinionist. Desi castiga 10 curse, cu doua mai mult ca rivalii de la Renault, McLaren pierd titlul la constructori. Raikkonen se pozitioneaza din nou pe locul doi, iar coechipierul sau, Juan Pablo Montoya ocupa pozitia a patra, desi o rana la umar la tinut 2 etape pe bara. Anul trecut, echipa a avut un sezon bunicel, avand rezultate mai bune in partea a doua a campionatului. Cu toate astea a trebuit sa se multumeasca cu locul trei in clasament. Montoya si Raikkonen si-au luat amandoi talpasita, unul catre NASCAR, iar celalalt catre Ferrari, lasand loc lui Fernando Alonso si Lewis Hamilton. In prezent, actualul manager al echipei, Ron Dennis se poate mandri in palmares cu 11 titluri la piloti si 8 la constructori.

Prezentarea Vodafone McLaren Mercedes de la Viena

1 comment:

Online Products said...

Tre sa-ti placa de astia, sincer acu!