Tuesday, July 17, 2007

Impresarii fac legea! by mitza


Se stie ca impresarii sunt foarte importanti in realizarea transferurilor. Dar atat de importanti incat sa ajunga ei sa decida destinele jucatorilor?

Se pare ca da. Legatura dintre Ioan Becali si Cristian Chivu spre exemplu este atat de puternica incat impresarul a ajuns sa decida aproape tot cand vine vorba de un transfer. De la comisionul pe care il primeste, pana la valoarea contractului jucatorului. Cate variante a avut Chivu in aceasta vara nu stie nimeni cu certitudine, in afara de fratii Becali. Ei stabilesc ofertele, ei stabilesc destinatia fotbalistului, iar daca sunt nemultumiti, transferul poate pica. Cu ochii larg deschisi dupa propriul interes, impresarii fac ce fac si scapa basma curata, desi au in dese randuri probleme cu cluburile cu care trateaza. "Roma vrea sa ma reclame pentru a recupera cele 8-10 milioane pierdute? Cui? Pe Becali? Asta vrea sa faca Roma? Cui vrea sa ma reclame nu stiu, deoarece eu am o firma numita Becali Consulting. Nu este nici o o problema daca cineva de la aceasta firma a vorbit la telefon cu Moratti. Am baut o cafea impreuna si am vorbit despre posibilitatea ca Chivu sa ajunga la Inter." Cat despre transferul capitanului echipei nationale, Becali a declarat: "Cristian nu merge la Inter, deoarece sunt orgolii mari la mijloc. Si din partea Rosellei Sensi, si din partea lui Massimo Moratti. In acest moment trebuie un miracol pentru ca Chivu sa ajunga la Inter, cu toate ca posibilitati ar mai fi."

Un alt caz in care transferul unui jucator este pe cale sa nu se mai realizeze este al spaniolului Ruben Pulido, care trebuia sa ajunga in aceasta vara la Steaua. Transferul este insa in impas, se pare, din cauza unor neintelegeri ale clubului cu impresarul jucatorului. Spre deosebire de Chivu, Pulido a declarat ca e gata sa renunte la impresar in cazul in care transferul nu s-ar mai realiza din vina sa. "Daca este o problema cu impresarul, atunci sunt gata sa renunt la el, sau sa o facem prin altul, pentru ca eu am mai multi impresari aici. Oricum, eu am negociat direct cu echipa, prin Cosmin Contra, deci nu vad nici un motiv pentru ca impresarul sa primeasca un comision. Eu chiar vreau sa vin la Steaua, pentru ca mi-a placut oferta si, in plus, am cam pierdut si sansele de a merge la Deportivo sau Espanyol, pentru ca am asteptat oferta de la Steaua. Daca ma mai vor, astept sa ma contacteze." Adrian Ilie a confirmat problemele aparute cu impresarul fotbalistului iberic. "Transferul lui Pulido a cazut din cauza impresarului jucatorului. A cerut un comision exagerat, atat pentru el, cat si pentru jucator. M-a deranjat, pentru ca batusem palma pentru o suma pentru jucator si 10% pentru impresar. In ultimul moment, impresarul a zis ca nu se mai face transferul daca nu ii dau lui niste bani in plus. Jucatorul nici nu stia, el nu are nici o vina, dar nu putem sa ne lasam pacaliti de un impresar."